Radio fara reclame in Dallas

KSPZ ( Dallas ) nu mai difuzeaza calupuri de
publicitate traditionale cu reclamele de 30 sau 60 de secunde.
Advertiserii
au in schimb posibilitatea sa sponsorizeze ore de program.
In care
DJ-ul face un fel de product placement. Daca sponsorul este o companie de
turism, DJ-ul povesteste cat de bine s-a simtit apeland la serviciile
respectivei companii.
Comentariile de acest gen nu vor depasi 2 minute pe
parcursul unei ore (in comparatie cu cele 12 pana la 16 minute de publicitate
pe care le difuzeaza pe parcursul unei ore un radio din USA).
Interesant este ca Lonestar 92.5 este proprietatea Clear Channel, unul dintre cei mai importanti jucatori (per profit) pe piata
radio din State (detine aproape1200 de radiouri). 
Miscarea se inscrie
in strategia less is More adoptata de Clear Channel care urmareste marirea audientei
prin micsorarea duratei calupurilor publicitare difuzate intr-o ora de program.
Citesti comentarii si in New York Times. Miscarea e justificata de Clear Channel ca
raspuns la existenta radiourilor prin satelit (care nu difuzeaza reclame). In
plus este deja anuntata aparitia pe piata a aparatelor capabile sa receptioneze
in masina radiouri care emit pe internet (si ele fara publicitate)

 

About the Author