Povestea unui radio de succes

Povestea
unui radio de succes

Am gasit-o
in “The Radio Book – The Complete Station Operations Manual” redata de Guy
Zapolean – unul dintre consulatntii first class din

USA.

Este vorba de lansarea din 1990 a lui The Mix 96.5 KHMX in
 Houston. Istoria a confirmat nu numai
lansarea unui radio ci si lansarea unui format de succes in America – Hot AC. Dupa
succesul lui The Mix din Houston, cele mai multe radiouri care au adoptat
formatul Hot AC s-au numit “The Mix”.

Energy 96.5 era un Top 40 mediocru. Nationwide
Communications, proprietar al radioului si-a trimis in Houston o echipa de consultanti ,
in frunte cu Guy Zapolean. Bugetul de lansare a fost considerabil. Atat de mari
incat sa le permita celor care lucrau pentru lansarea noului radio sa aibe idei
marete. “Think Big, Create Magic”.

Impreuna cu Guy in Houston au fost trimisi experti in
diverse formate de succes in epoca in state. Nationwide le-a cerut sa sugereze
ce format ar prinde cel mai bine in zona.  Si asta a fost doar inceputul. Sondarea pietei
a fost un elemet important in definirea si implementarea formatului. Practic
s-au facut teste inaintea oricarei decizii importante. Prin cercetare s-a
stabilit ce radio ar prinde bine si ce si-ar dori ascultatorii unui astfel de
radio.
Pentru alegerea celor 1500 de cantece care urmau sa fie
testate, prin urechile consultantilor au trecut mai bine de 10.000 de titluri.
Testarea
musicii s-a facut simultan prin mai multe metode. In acelasi timp a fost
infiintat si instruit un departament de research care urma sa se ocupe de
testarea pieselor curente si recurente. Au trecut prin teste vocea statiei (cea
care urma sa apara in promouri), sloganul, logoul, culorile radioului. S-au
testat deasemenea spotul TV si preferintele de print si TV ale persoanelor din
target.
S-au testat personalitatile radioului. Dorintele
ascultatorilor vis-avis de personalitatile alese.

Toti cei care urmau sa lucreze in radio au fost angajati
nu doar pe baza talentului ci si din punctul de vedere al adaptabilitatii la
conceptul radioului.
Radioul a fost promovat inainte si dupa lansare in
majoritatea programelor TV care tinteau in target. Bugetul de promovare a fost
considerat de comentatorii de atunci ca fiind imens.
“Think Big, Create Magic”

Reclama de lansare: http://www.youtube.com/watch?v=FKGF04wDzlw

Cum s-a facut schimbarea de la un format la altul: http://formatchange.com/965-knrj-becomes-mix-khmx/


 


 

 

About the Author